|
Join the conversation
Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 
Join the conversation
Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 

Notis Privasi Digi 2020

by Community Manager on ‎13-03-2020 04:25 PM - edited on ‎31-03-2020 04:01 PM by Community Manager

Hello!

 

Pernah tertanya apa yang terjadi kepada maklumat peribadi anda selepas melanggan produk dan perkhidmatan kami? Kami menghargai privasi anda dan mengambil berat tentangnya. Ia juga penting bagi kami untuk mengumpul, menyimpan, berkongsi dan menggunakan maklumat peribadi anda. Kami telah mengemas kini Notis Privasi dan Notis Kuki di laman web kami yang berkuat kuasa pada 16 Mac 2020. 

 

Notis privasi ini agak panjang dan mengambil sedikit masa untuk dibaca. Untuk memudahkan pengguna kami, sila lihat info grafik ringkas dibawah:

 

 

                                            

                                  Apa yang kami lakukan dengan personal data anda:

 

 

Daftar Sebagai Pelanggan Digi                                             Melanggan Solusi Dan Perkhidmatan

                                                                                                                              Digital Kami                                                   

                                                                                                                                                     

Capture.PNG

 

Capture.PNG

Menyampaikan produk dan perkhidmatan yang anda beli dari Digi.

 

Memberi anda solusi dan perkhidmatan digital dan aplikasi online.

Rakan perayauan dan penyedia perkhidmatan aplikasi sosial untuk membuat panggilan melalui internet.  

Berkongsi dengan rakan bisnes untuk memudahkan penyediaan perkhidmatan dan memproses data berkenaan sokongan teknikal.

 

Melayari Digi Websites                                                                     Membuat Bayaran/Transaksi

                                                        

Capture.PNG   Capture.PNG
Menganalisis dan mengumpul data pengalaman pengguna anda.   Bil untuk produk dan perkhidmatan yang anda beli.

 

Proses data untuk menganalisis cookies laman web.

 

Berkongsi web pembayaran untuk melengkapkan pembelian dan penghantaran dalam talian.

Berkongsi dengan rakan bisnes untuk memperibadikan oengelaman anda.   Agensi kutipan hutang membantu dalam proses pemulihan hutang.

 

 

Menerima Komunikasi dan                                                         Bertanya atau Membuat Aduan Mengenai

Pengumuman yang Berkaitan                                                 Produck dan Perkhidmatan Kami                                                  

 

Capture.PNG   Capture.PNG
Memberitahu transaksi dan memaklumkan tawaran terkini.   Untuk menjawab pertanyaan tentang produk atau perkhidmatan kami.
Menghantar material komunikasi pemasaran dan memaklumkan anda tentang tawaran terkini.
  Menyelesaikan masalah tentang bil, rangkaian dan liputan.
Menghantar pengumuman awam kecemasan yang diluluskan oleh pihak berkuasa.
 

Rakan kongsi atau pihak seperti SKMM meyelesaikan masalah anda.

 

 

Memohon Pekerjaan di Digi                                                                Memenuhi Tanggungjawab Undang-Undang

                                                                                                                                        dan Penguatkuasaan

                                                            

Capture.PNG   Capture.PNG    

Proses permohonan atau kekosongan jawatan di Digi dan melakukan pra-pekerjaan.

 

Memenuhi keperluan undang-undang atau penguatkuasaan seperti mematuhi perintah mahkamah.

Agensi pengambilan pekerja untuk menguruskan
permohonan anda
  Mencegah dan mengesan jenayah seperti dibenarkan oleh undang-undang.
Pihak berkuasa yang berkaitan untuk membantu dengan hal pemeriksaan latar belakang.
  Pihak berkuasa dan badan kerajaan berdasarkan permintaan dan obligasi yang berkaitan

 

Bermula pada 16 Mac 2020, dengan terus melayari laman web Digi dan menggunakan produk dan perkhidmatan kami, ada perubahan yang akan dikenakan untuk anda sebagai pelanggan. Sekiranya anda ingin menggunakan hak anda sebagai pelanggan, ikuti langkah berikut:

 

 

                                                                                               Anda mempunyai hak untuk:

 

Menarik Balik Persetujuan

 

Capture.PNG

 

Anda boleh menarik balik persetujuan daripada membenarkan kami memproses atau berkongsi maklumat peribadi anda. Walau bagaimanapun, kami tidak dapat memberikan perkhidmatan kami jika anda melakukan perkara ini.

Bagaimana?

  • Hubungi Perkhidmatan Pelanggan kami
  • Berurusan di salah satu Digi Store kami

 

Akses maklumat anda

 

Capture.PNG 

 

Anda boleh meminta Salinan maklumat peribadi anda daripada kami atau menyemak maklumat peribadi anda melalui akaun dalam talian anda.

Bagaimana?

  • Hubungi Perkhidmatan Pelanggan kami
  • Layari laman web Digi dan log masuk ke akaun anda

 

Mengubah Maklumat Anda

 

Capture.PNG

 

Anda boleh meminta untuk membuat perubahan terhadap maklumat peribadi anda yang kami kumpul dan mengemaskini maklumat anda.

Bagaimana?

  • Berurusan di salah satu Digi Store kami
  • Layari laman web Digi dan log masuk ke akaun anda

 

Menghentikan Pemasaran Langsung

 

Capture.PNG

 

Anda boleh menghalang kami daripada menghantar mesej pemasaran langsung kepada anda. Tindakan ini tidak akan menjejaskan notikasi akaun anda.

Bagaimana?

  • Hubungi Perkhidmatan Pelanggan kami
  • Berurusan di salah satu Digi Store kami

 

Menghalang Kami dari Memproses Maklumat Anda

 

Capture.PNG

 

Anda boleh menghalang kami daripada memproses maklumat peribadi anda jika tindakan tersebut mendatangkan kerosakan atau kesulitan yang tidak wajar. Walau bagaimanapun, kami tidak dapat memberikan perkhidmatan kami jika anda melakukan perkara ini.

Bagaimana?

  • Hubungi Perkhidmatan Pelanggan kami
  • Berurusan di salah satu Digi Store kami

 

Anda boleh menghubungi Perkhidmatan Pelanggan kami di:

Nombor Telefon: 016-2211800