Join the conversation
Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 
Join the conversation
Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 

#DigiCares: Digi Users Who Are in TEMCO/CMCO Affected Areas, Here’s How You Stay Connected

by Community Manager ‎08-10-2020 04:07 PM - edited ‎15-10-2020 06:24 PM

StandingTogetherWithYou-General-CommunityBanner-01.jpg

We remain committed to keeping you connected to what matters most. Our FREE 1GB Internet for Education and Productivity usage is still made available to you from 12.00am until 11.59pm daily until 31 Dec 2020.

To redeem your free 1GB for education and productivity, simply dial the UMB codes below:

Prepaid (Voice & Broadband): Dial UMB *338*1*1#

Postpaid (Voice & Broadband): Dial UMB *238*1*1#

*Note: Each customer is allowed to redeem this offer ONCE daily. It will NOT be auto-renewed. 

For more information on Digi’s FREE 1GB Productivity internet, click the button below:

Capture.PNG

During this period, certain parts of the nation has seen more rain, and in some cases have resulted in flooding. Click here for some helpful information on how to stay safe in the case of a flood

Free Calls & Internet Usages

During this period, all subscribers will be able to make calls to National and State Health Departments and all admitting and screening hospitals. Digi subscribers will also enjoy free internet usage for official websites and the tracking apps.

To find out more, click the button below:

Capture.PNG

If you need to reach out to a Digi staff, you visit a Digi Store or Digi Store Express. Stay up-to-date with the operating hours and availability here : 

Hours for DSDSE.PNG

PREPAID USERS

During this period, we encourage all our Digi Prepaid subscribers to manage your prepaid line using online channels. Here is a list of what you can do online:

Reload via Digi Website here:

Reload via Digi Web.PNG

Reload via MyDigi App here:

Reload via MyDigi.PNG

Reload via our partnering online merchants, find them here:.

Online Partnering Merchants.PNG

Alternatively, you may also manage your prepaid line using these UMB short codes:

To check line validity and account balance: *126#

To check internet balance: *128*3*6#

To redeem freebies: *888#

Unable to reload and reactivate your line using the services above? You can also perform Talktime Services to help you stay connected! To perform talktime transfers, advance, request or super long life, key in the UMB code *128*1*7#

To learn more about Talktime Services, click below

Talktime Services.PNG

Prepaid FAQs

Q1. I do not have bank accounts and credit/debit cards. How should I perform reloads?

A1. You will still be able to buy Digi reloads at authorised Digi outlets such as selected Digi Stores or at your nearest convenience store.

Q2. How do I reactivate my prepaid line if it is barred?

Q2. To reactivate your line, just reload via MyDigi App, Mobile wallet apps (Touch ‘n Go, GrabPay, Boost), Maybank2U or CIMB Clicks.

Q3. I am unable to purchase reload to reactivate my line. What can I do then?

A3. In the event you are unable to reload, you may perform Talktime Transfer, Talktime Request and Super Long Life. You may request this via the UMB code *128*1*7#. 

POSTPAID USERS 

For Digi Postpaid Users, you can pay your bills via these contactless payment channels:
Reload via Digi Web.PNG

Reload via MyDigi.PNG

Check out how you can pay your bills via Maybank2u  here:

Maybank2u.PNG

Check out how you can pay your bills via CimbClicks here:

CIMBClicks.PNG

Or Jomypay via authorised banks

For your best convenience, we highly suggest that you register for Auto Pay (Auto-billing) in your MyDigi app. You can check out how to register for auto-billing here!

Alternatively, you may also manage your postpaid line using these UMB short codes:

To check internet balance: *200#

To purchase internet/minutes add-on: *200*2#

Postpaid FAQs

Q1. Upon purchasing an internet/minutes add-on, how long will it take to activate?

A1. Upon successful purchase, it may take up to 10 minutes for your add-ons to be activated.

Q2. Can I purchase an internet add-on before I have exhausted my monthly internet quota?

A2. Yes, you are able to as long as your account credit limit is sufficient.

Q3. I would like to purchase an internet add-on, but I have reached my monthly credit limit. What should I do?

A3. You should settle your outstanding amount before you purchase an Internet Add-on.

For long term convenience, you may register for Auto Pay (Auto-billing) in your MyDigi app. Do note that you are unable to purchase an add-on if your line in barred.

Q4. Can I increase my account credit limit?

A4. Yes, you may call the Digi helpline 0162211800 to request for a temporary/ permanent increase of credit limit.

Q5. My postpaid line is barred. How can I reactivate my line?

A.5 In order to reactivate your line, you must make payment on your overdue amount via MyDigi, Maybank2U, CIMB Clicks or JomPay via authorised banks. Alternatively, visit the nearest ATM or Digi Kiosk at Digi Stores to settle your bill. 

You can also perform temporary unbarring via your MyDigi app or call-in to Digi Helpline 0162211800. Within 2 days of temporary unbarring, you can make payments to avoid recurrence of barring.

BUSINESS POSTPAID USERS 

For Digi Business Postpaid Users, we encourage that you sign in to our online platform, MyDigi Business Portal (MBP) to manage your business postpaid bills.

You can sign in your MyDigi Business Portal to manage postpaid payments. Here’s how:

Step 1: Log on to https://mydigibusiness.digi.com.my/

Step 2: Enter your registered mobile number and click ‘Sign In’

Step 3: You can now manage your business postpaid payments!

Digi Business Customer Careline

Call the Digi Business Customer Careline at 016-2998888 to make payment using a credit card.

Alternatively, you can also manage your business postpaid payments at Digi Kiosks or with selected banks. To check which banks are applicable, click here

Manging Business Post Pay.PNG

FAQs

Q1. During the movement control period, how do I check the balance of my Internet / Minutes Quota?

A1. To check the balance of your Internet or Minutes quota, log on to your MyDigi app or web versions.

Note: Minutes Quota is only applicable to rate plans that do not have Unlimited Calls.

Q2. Can I Purchase an Internet/minutes add-on? How long will it take to activate?

A2. Yes, you can go to your MyDigi app or My Digi Business Portal and click on “Buy Add-ons”.

In My Digi Business, you can purchase internet top ups for all lines under your account. A successful purchase will take up to 10minutes to be activated.

Q3. I would like to purchase an Internet Add-on, but I have reached my monthly credit limit. What should I do?

A4. You should settle your outstanding amount before you purchase an Internet Add-on.

Q4. During the movement control period, how can I make payment for my Postpaid bill?

A4. You may make payment via MyDigi Business, cheque, credit card, or bank transfer.

For long term convenience, you may register for Auto Pay (Auto-billing) by calling in to our Business Support Center @ 016-2998888 or emailing - bsc@digi.com.my

Q5. My Postpaid line is barred. How can I reactivate my line?

A5. In order to reactivate your line, you must make payment on your overdue amount via MyDigi Business, cheque, credit card, or bank transfer.

DIGI  FIBRE Broadband
For more information on Digi Fibre Broadband during this period, click here:

Digi Fibre.PNG

REPUBLIC GG (RGG)

RGG Users will still be able to manage their accounts. Users will still be able to reload their RGG accounts, buy content, redeem reward items and send gifts to friends on RGG.

For more information, click below

Manage Your RGG.PNG

FAQs

Q1. During the movement control period, how can I perform a reload?

A1. During this period, you can still reload GG points via your Digi account (works on both Prepaid & Postpaid), e-wallet apps (Touch ‘n Go, GrabPay, Boost), or purchase Digi Prepaid Reload 16-digit PIN at the nearest convenience stores, selected Digi Stores and  or online banking service, Maybank2U and CIMB Clicks .

Q2. I don’t have bank accounts or credit/debit cards, how should I purchase Digi Prepaid reload PIN?

A2. You may purchase Digi reloads at the nearest convenience stores and selected Digi Stores

Q3. I am unable to visit Digi stores to purchase Digi reload, what other options do I have to reload GG points?

A4. You may reload GG points using your Digi account or E-Wallet. Just click on Direct Reload in the Reload tab and you will be able to choose between Pay with Digi or E-Wallet.

Q4. If my Digi Prepaid line is barred, can I still use my Republic GG account?

A4. Yes, Republic GG account is a virtual game credits account, which you can still login using your password. In the event you have forgotten your password, you may choose the “Forgot Password” option to reset it. You will need to ensure your Prepaid line is still able to receive an OTP to reset Republic GG account password.

Let’s do our part and work together as a nation. If you’re experiencing any symptoms, please contact your state’s health department for medical advice for free. Click here to find the toll-free contact number for your state’s health department. In the meantime, practice good hygiene, wear a mask, and let’s flatten the curve once and for all. 

JOM TUISYEN

JomTuisyen is available for FREE to Digi users in areas that are under the Conditional Movement Control Order (CMCO) until 31 December 2020. For more information, click the button below:

JomTuisyen FAQs.PNG

#DigiCares: Pengguna Digi di kawasan PKPDB/PKPD, Kekal Berhubung dengan Digi.

Kepada semua pelanggan Digi di dalam kawasan PKPDB/PKPD, cara untuk kekal berhubung. 

Digi akan tetap memastikan anda kekal berhubung dengan setiap kepentingan. Internet produktiviti 1GB Percuma untuk pendidikan, produktiviti dan perkhidmatan berkaitan maklumat yang terpilih masih tersedia untuk anda mulai jam 12.00 pagi hingga 11.59 malam setiap hari sehingga 31 Disember 2020.

Untuk menebus Internet Produktiviti 1GB Percuma, anda hanya perlu tekan kod UMB di bawah:

Prepaid (Panggilan dan Broadband): Dial UMB *338*1*1#

Postpaid (Panggilan dan Broadband): Dial UMB *238*1*1#

*Nota: Pelanggan hanya dibenarkan menebus tawaran ini SEKALI setiap hari. Ia TIDAK akan diperbaharui secara automatik

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Internet Produktiviti 1GB Percuma, klik di sini.:

BM - free 1GB productivity.PNG

Pada masa ini, ada tempat tertentu di negara ini akan mengalami hujan yang banyak dan boleh mengakibatkan banjir kilat. Klik di sini ada beberapa maklumat mengenai cara untuk tetap selamat sekiranya banjir berlaku.

Panggilan dan Internet Percuma

Pada masa ini, semua pelanggan dapat membuat panggilan ke Jabatan Kesihatan Nasional dan Negeri, dan semua pemeriksaan dan kemasukan hospital. Pengguna digi juga boleh menikmati internet percuma untuk laman web rasmi dan aplikasi tracking.

Untuk lebih lanjut, klik di bawah

BM - calls to health dep.PNG

Sekiranya anda perlu mengunjungi Digi store atau Digi Store Express, dapatkan maklumat berkenaan waktu operasi di sini.

BM - Hours for DSDSE.PNG

Pengguna Prepaid. 

Sepanjang tempoh ini, kami menggalakkan pelanggan Digi Prepaid untuk menguruskan akaun anda menggunakan saluran atas talian. List yang anda boleh buat melalui atas talian:

Isian semula melalui Laman Web Digi

BM - Digi Web.PNG

Isian semula melalui Aplikasi MyDigi

Reload via MyDigi.PNG

Tambah nilai melalui rakan niaga atas talian kami di sini:

BM - Online Partnering Merchants.PNG

Sebagai alternatif, anda juga boleh menguruskan akaun Prepaid anda menggunakan kod UMB ini:

Untuk kesahan tempoh talian dan baki akaun: *126#

Untuk memeriksa baki internet: *128*3*6#

Tebusan ganjaran: *888#

Tidak dapat membuat isian semula dan mengaktifkan akaun dengan menggunakan perkhidmatan di atas? Anda boleh melakukan Talktime untuk membantu anda kekal berhubung. 

Untuk melakukan Talktime Transfer, Advance, Request atau Super Long Life, sila dail UMB kod *128*1*7#

Ketahui lebih lanjut tentang perkhidmatan Talktime, klik di bawah

BM - Talktime Services.PNG

Soalan Lazim Prepaid

S1: Saya tidak mempunyai akaun bank dan kad kredit/debit. Bagaimana saya harus melakukan isian semula?

J1: Anda boleh membeli kad isian semula di cawangan Digi Store dan kedai serbaneka yang terpilih. 

S2: Bagaimana untuk mengaktifkan talian prepaid saya jika telah disekat?

J2: Untuk mengaktifkan semula talian anda, anda hanya perlu membuat isian semula melalui Aplikasi MyDigi, E-Wallet (Touch’n’Go, GrabPay, Boost), Maybank2U atau CIMB Clicks.

S3: Saya tidak dapat membuat isian semula untuk mengaktifkan semula talian. Apakah solusi untuk saya?

J3: Jika anda gagal untuk membuat isian semula, anda boleh mengaktifkan Talktime Transfer, Talktime Request atau Super Long Life. Anda juga boleh membuatnya melalui kod UMB *128*1*7#. 

Pengguna Postpaid

Untuk pengguna Digi Postpaid, anda boleh membayar bil melalui saluran atas talian ini:

BM - Digi Web.PNG

Reload via MyDigi.PNG

Maybank2u.PNG

CIMBClicks.PNG

Atau JomPay dari bank yang berkuasa. 

Untuk kemudahan anda, kami mengesyorkan agar anda mendaftar untuk Bayaran Auto (Auto Billing) di aplikasi MyDigi anda. Anda boleh melihat cara pendaftaran di sini.

Sebagai alternatif, anda juga boleh menguruskan akaun Postpaid anda dengan kod UMB:

Untuk periksa baki Internet: *200#

Untuk membeli Add-On/Internet: *200*2#

Soalan Lazim Postpaid

S1: Berapa lama masa diambil untuk “Add-on” atau belian tambahan diaktifkan?

J1: Sebaik pembelian berjaya, ia mungkin mengambil masa sehingga 10 minit untuk belian tambahan dan diaktifkan. 

S2: Bolehkah saya membuat belian tambahan sebelum quota data internet bulanan habis?

J2: Boleh, anda boleh membuat pembelian tambahan selagi had limit akaun anda mencukupi.

S3: Bolehkah saya membuat pembelian tambahan ketika akaun saya dipotong/barred?

J3: Tidak, anda perlu menjelaskan bayaran tertunggak terlebih dahulu sebelum meneruskan pembelian tambahan.

Untuk jangka masa yang panjang, anda boleh mendaftar Auto Pay (Auto-billing) di aplikasi MyDigi anda. Anda tidak boleh membuat pembelian tambahan sekiranya akaun di barred.

S4: Bolehkah saya menambah/meningkatkan had limit akaun saya?

J4: Boleh, anda boleh hubungi talian Helpline Digi dengan mendial 0162211800 untuk permohonan penambahan atau peningkatan had limit akaun secara sementara atau tetap. 

S5: Jika akaun Postpaid saya dipotong/barred, bagaimana cara untuk saya mengaktifkan semula?

J5: Untuk pengaktifan semula akaun, anda mestilah membuat bayaran jumlah tertunggak terlebih dahulu melalui aplikasi MyDigi, Maybank2U, CIMB Clicks atau JomPay dari bank yang berkuasa.

Anda juga boleh melakukan “unbarring” sementara melalui aplikasi  MyDigi atau membuat panggilan ke talian Digi Helpline 0162211800. Pembayaran haruslah dibuat dalam Anda tempoh 2 hari selepas “unbarring” sementara dilakukan sebelum ia berulang lagi.

Pengguna Postpaid Perniagaan

Untuk pengguna Digi Postpaid Perniagaan, kami menggalakan anda log masuk ke platform atas talian, MyDigi Business Portal (MBP) untuk menguruskan bil Digi Postpaid Perniagaan anda. 

Anda boleh log masuk ke MyDigi Business Portal untuk menguruskan akaun anda. Caranya di sini:

Langkah 1: Log masuk ke https://mydigibusiness.digi.com.my/

Langkah 2: Masukkan nombor telefon bimbit anda yang berdaftar dan klik 'Log Masuk'

Langkah 3: Anda sekarang boleh menguruskan akaun Postpaid Perniagaan!

Digi Careline untuk Pelanggan Perniagaan

Hubungi Careline pelanggan Perniagaan Digi di 016-2998888 untuk membuat pembayaran menggunakan kad kredit. 

Sebagai alternatif, anda juga boleh menguruskan pembayaran Postpaid Perniagaan anda di Digi kiosk atau bank yang terpilih. Untuk memeriksa senarai bank, klik di sini:

BM - Manging Business Post Pay.PNG

Soalan Lazim

S1: Semasa tempoh kawalan pergerakan, bagaimana saya ingin memeriksa baki kuota internet/minit?

J1: Untuk memeriksa baki kuota Internet atau Minit anda, log masuk ke Aplikasi MyDigi atau laman web.

Kuota Minit hanya ada pada pelan yang tidak mempunyai Panggilan Tanpa Had.

S2: Bolehkah saya membeli Internet/Minit tambahan? Berapa lama masa yang diperlukan untuk mengaktifkan?

J2: Ya, anda boleh pergi ke aplikasi MyDigi atau MyDigi Business Portal dan klik "Add-On". Dalam MyDigi Business, anda boleh tambah nilai internet untuk kesemua line di bawah akaun anda. Pembelian yang berjaya memerlukan masa sehingga 10 minit untuk diaktifkan. 

S3: Saya ingin membeli "Add-On", tetapi saya telah mencapai had kredit bulanan saya. Apa patut saya buat?

J3: Anda harus menjelaskan jumlah tertunggak sebelum membeli Internet "Add-On".

S4: Semasa tempoh kawalan pergerakan, bagaimana saya boleh membuat bayaran bil Postpaid?

J4: Anda boleh membuat bayaran melalui aplikasi MyDigi Business, cek, kad kredit, atau transfer melalui bank. Untuk kemudahan jangka panjang, anda boleh mendaftar Pay Auto (Auto-billing) dengan menghubungi Digi support center kami @ 016-2998888 atau  e-mel ke - bsc@digi.com.my

S5: Jika akaun Postpaid saya dipotong/barred, bagaimana cara untuk saya mengaktifkan semula?

J5: Untuk pengaktifan semula akaun, anda mestilah membuat bayaran jumlah tertunggak terlebih dahulu melalui aplikasi MyDigi Perniagaan, cek, kad kredit atau transfer di bank.

Digi  Fibre Broadband

Untuk maklumat lanjut mengenai Digi  Fiber Broadband, klik di sini:

Digi Fibre.PNG

Republik GG

Pengguna RGG masih dapat menguruskan akaun mereka. Pengguna masih boleh membuat tambah nilai di akaun RGG, membeli “content”, menebus ganjaran dan menghantar hadiah kepada rakan lain di RGG

Untuk lebih lanjut, klik di bawah

BM - Manage Your RGG.PNG

Soalan Lazim

S1: Semasa tempoh kawalan pergerakan, Bagaimana hendak membuat isian semula akaun RGG?

J1: Dalam tempoh ini, anda masih boleh membuat isian semula melalui akaun Digi (Boleh untuk Prepaid dan Postpaid), aplikasi E-Wallet (Touch 'n Go, GrabPay, Boost), atau membeli kad tambah nilai Digi PIN 16 digit di kedai serbaneka, Digi Store terpilih atau perbankan atas talian, Maybank2U dan CIMB Clicks.

S2: Saya tidak mempunyai akaun bank atau kad kredit, bagaimana saya hendak membeli PIN isian semula Digi Prepaid?

J2: Anda boleh membeli Digi tambah nilai di kedai serbaneka atau Digi Store berhampiran anda.

S3: Saya tidak dapat pergi ke Digi untuk membeli PIN isian semula, apakah pilihan lain untuk menambah semula RGG point?

J3: Anda boleh menambah RGG point dengan menggunakan akaun Digi anda atau E-Wallet. Klik pada Direct Reload dalam tab Reload dan anda boleh memilih antara Pay dengan Digi atau E-Wallet.

S4: Jika Digi Prepaid saya disekat, saya masih boleh menggunakan akaun RGG?

J4: Ya, akaun RGG Anda adalah akaun kredit maya, yang masih boleh log-in dengan kata laluan Anda. Sekiranya anda terlupa kata laluan anda, anda boleh memilih pilihan "Lupa Kata Laluan" untuk menetapkannya semula. Anda perlu memastikan Digi Prepaid anda masih dapat menerima OTP untuk menetapkan semula kata laluan akaun RGG anda.

Jom kita bekerjasama demi sebuah negara. Sekiranya anda mengalami sebarang gejala, sila hubungi jabatan kesihatan negeri anda untuk dapatkan nasihat perubatan secara percuma. Klik di sini untuk dapatkan nombor talian bebas untuk jabatan kesihatan negeri anda. Sementara itu, amalkan langkah kebersihan, pakai topeng penutup muka, dan jom teruskan misi untuk "flatten the curve".

Jom Tuisyen 

JomTuisyen disediakan secara PERCUMA untuk pengguna Digi di tempat yang berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (CMCO) sehingga 31 Disember 2020. Untuk maklumat lanjut, klik butang di bawah:

JomTuisyen FAQs.PNG

Meet our Support team and SuperUsers