|
Join the conversation
Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 
Join the conversation
Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 
Reply

rangkaian 2g

Member
Posts: 6
Registered: ‎27-05-2020

kepada digi,

 

adakah pihak digi akan/sedang/mempunyai cadangan untuk menamatkan gelombang 2g? untuk makluman saya menggunakan telefon "dual sim" dimana salah 1 sim akan menjadi 2g. telah menggunakan fungsi ini sejak 2-3 tahun yang lepas. sejak sebulan yang lepas saya mendapati bahawa talian digi yang set kepada mod 2g ini kerap tidak berfungsi dimana tidak dapat buat panggilan keluar, manakala untuk panggilan masuk akan keluar ralat "call has been barred". barred?

saya perlu disable/enable semula simkad ataupun enable/disable flight mode untuk mengaktifkan semula simkad digi yang menggunakan 2g setiap hari. ya setiap hari, itu pun tak tahu lepas enable/disable tu dia ambil masa berapa lama untuk disconnected semula. jadi setiap hari terpaksa cuba buat panggilan keluar atau cuba telefon nombor tu dari luar. Smiley Frustrated

Highlighted

Re: rangkaian 2g

Support
Posts: 4,335
Registered: ‎14-04-2015

azuanbest, boleh kami tahu jika perkara ni telah dilaporkan kepada kami melalui aplikasi MyDigi? Jika belum, mohon kongsikan dengan kami info lanjut mengenai situasi yang dihadapi itu dengan log in ke aplikasi MyDigi (menu > Support > Report An Issue > Network Coverage). Laporan akan diterima terus oleh bahagian terlibat. Jika maklumat tambahan diperlukan, kami akan hubungi anda secara terus. Jangan lupa sertakan sekali nombor lain yang boleh kami hubungi ya. Anda boleh semak hasil siasatan kes di aplikasi MyDigi (menu > support > case status).

 

Untuk makluman anda, sekarang ini, penggunaan yang agak tinggi dan banyak memberi sedikit kesan kualiti coverage di kawasan anda. Kami sedang berusaha untuk mengatasi isu ini secepat yang boleh  Maaf atas kesulitan yang dialami
 

Re: rangkaian 2g

Member
Posts: 6
Registered: ‎27-05-2020

hello digi_sha

sudah hantar melalui mydigi apps.

Re: rangkaian 2g

Support
Posts: 6,198
Registered: ‎10-04-2015

Selamat pagi. Kalau aduan sudah dihantar, bahagian teknikal kami akan membuat semakan dan akan memberikan maklum balas secepat yang mungkin ya.

Hope it helps. Please click on "This is Helpful" to give it a thumbs up OR click on "Accept as Solution" from Options menu above to help others find their answers faster! Have a nice day!